3ESO_2T Projecte Bicicleta

04 Preparem la sortida.


REPTE:

Què necessitarem per garantir la sortida amb èxit?




CONDICIONS:
  • Hem de pensar en el transport per poder desplaçar-nos de Terrassa a Barcelona. ( línies de tren, horaris, preus,...)
  • Donat que la durada de la sortida serà de matí haurem de pensar en els àpats. Àpats saludables (piràmide nutricional) i mirant les calories consumides. Haurem de calcular l’energia necessària per assolir la ruta de forma correcta. (ús de programes que calculen les calories consumides).
  • Donada una necessitat energètica d’alimentació el grup ha de saber establir la llista de compra que aporti una alimentació equilibrada, ajustant-se a un pressupost. Cal ajustar bé els preus, ja que hem d’aconseguir que la sortida surti econòmica perquè tothom tingui accés a la mateixa. (màxim 5€)
  • Haurem d’elaborar un pressupost amb les despeses ocasionades en aquesta sortida. ( transport, lloguer bicicletes, assegurança, llista de la compra per cada grup,...) (Exemple)
  • Quina és la normativa de circulació en bicicleta per Barcelona? Llegiu amb atenció la normativa: Normativa BCN bicicleta 2017
  • Busqueu informació meteorològica per demà, feu-ne un resum. Quin equipament serà més adequat de portar?
ENTREGUES:
  1. Entrega (Dijous): Preparem una Sortida.
Les entregues del treball les han de realitzar la secretaria o secretari del grup. Al correu dels responsables de realitzar l'entrega de cada grup trobareu una invitació per al classroom que utilitzarem. Les secretaries o secretaris han d'acceptar la invitació per poder fer les entregues correctament.




  • 🔻REPTE 3...

    03 Funcionament d'una bicicleta.


    REPTE:

    Com funciona una bicicleta?




    CONDICIONS:
    • Heu d'identificar els principals elements de la bicicleta.
    • Feu un recull dels principals tipus de bicicletes que hi ha.
    • Quin manteniment necessita una bicicleta de muntanya per a què funcioni correctament?
    • Heu de representar gràficament una roda i els noms característics de les seves parts.
    • Expliqueu com es calcula el perímetre i l'àrea d'una roda. Per a què ens pot servir? Quantes voltes farà una de les nostres rodes en tot el recorregut?
    • Per a què serveixen les diferents marxes d'una BTT. Quins desenvolupaments té? Com es poden calcular?
    • Què li passa al nostre ciclista? Què són i de què depenen l'energia cinètica i la potencial?
    • En base a l'itinerari escollit, del que en sabem la distància i el desnivell:
      determineu una velocitat mitja de recorregut
      calculeu l’energia que cal fer servir per realitzar-ho
      calculeu l’estalvi de CO2 que comporta en comparació a altres mitjans de transport (cotxe, bus, tren,...)
    • Reflexioneu: Quina és la importància del transport a la societat?
    ENTREGUES:
    1. Entrega (Dimecres): Funcionament d'una bicicleta.
    Les entregues del treball les han de realitzar la secretaria o secretari del grup. Al correu dels responsables de realitzar l'entrega de cada grup trobareu una invitació per al classroom que utilitzarem. Les secretaries o secretaris han d'acceptar la invitació per poder fer les entregues correctament.




  • 🔻REPTE 2...

    02 Disseny de l'itinerari en Bici.


    REPTE:

    Dissenyar l'itinerari de la ruta escollida.




    CONDICIONS:
    • Basant-nos en la sèrie de punts d’interès de la ruta imaginada dilluns haureu de saber col·locar aquests punts en un mapa.
    • Cada grup tria el millor itinerari per visitar-los tots i el grafia sobre mapa.
    • Heu de determinar-ne la distància a recórrer, calcular el temps aproximat de l’activitat tot esmentant la velocitat mitja suposada de la ruta i elaborar-ne un perfil del desnivell.
    • Heu d'afegir fotos dels punts destacats i la informació més important que destaqueu de cada lloc.
    • Seguiment de la ruta amb Google Maps (web i ajuda). Seguiment de la ruta amb Eduloc (web, demo1 i demo2).
    ENTREGUES:
    1. Itinerari de la sortida...
    Les entregues del treball les han de realitzar la secretaria o secretari del grup. Al correu dels responsables de realitzar l'entrega de cada grup trobareu una invitació per al classroom que utilitzarem. Les secretaries o secretaris han d'acceptar la invitació per poder fer les entregues correctament.




  • 🔻REPTE 1...

    01 Imaginar una ruta


    REPTE:

    El grup ha d'idear i poder presentar a la resta de membres de la classe una ruta temàtica per Barcelona d’una durada de 2 o 3 hores indicant-ne els punts d’interès.




    CONDICIONS:
    • La ruta s’ha de poder fer amb bicicleta, per tant no pot estar allunyada dels carrils bici de la ciutat.
    • Escolliu uns aspectes d'interès a visitar en la vostra ruta. Com justificareu que són els més interessants?
    • Un cop allà, per poder fer la ruta necessitarem, el més important, les bicicletes. Per tant, cal pensar en el lloguer de les mateixes. Realització d’una carta formal de lloguer d’un grup de bicicletes i assegurar-vos que en tenen prou en disponibilitat.
    • Assegurança. Per poder llogar les bicicletes cal fer una assegurança que cobreixi possibles desperfectes, robatori o qualsevol imprevist. Mirar si l’empresa on les llogarem disposa d’aquest servei o cal fer-ho a part.
    • Cada grup en farà dimarts a la tarda una presentació a la resta de la classe intentant demostrar que la seva ruta és la més atractiva.
    • Dimecres a primera hora, entre tota la classe, triarem la que més agradi.
    ENTREGUES:
    1. Carta de lloguer...
    2. Presentació de la ruta temàtica...
    Les entregues del treball les han de realitzar la secretaria o secretari del grup. Al correu dels responsables de realitzar l'entrega de cada grup trobareu una invitació per al classroom que utilitzarem. Les secretaries o secretaris han d'acceptar la invitació per poder fer les entregues correctament.




  • 🔻CALENDARI...

  • 🔻AVALUACIÓ...
    Rubrica del treball en grup